Sunday, December 4, 2011

pepsi,coca-cola dan HIV

Assalamualaikum , hello people :)

JYEAHH ! aku baru terasa nak update blog sebab baru terasa rajin nyee pun kan. Banyak je benda yang aku nak share tapi sebab aku malas nak pikir macam mana lah nak buat ayat bagai apa semuaa. Jadi aku pun menjadi malas lagi :)

okay refer dekat title entry tuh. pepsi,coca-cola dan HIV? yupp HIV. hari itu housemate aku punyaa lah eksaited send message lebih kurang macam nih ;

" untuk beberapa hari akan datang,jangan mengambil minuman dari mana-mana produk dari syarikat Pepsi,Tropicana Juice,7Up,Coke dan lain-lain kerana ada pekerja dari syarikat itu telah menambah darah yang tercemar HIV. Tengok NTV7. Sebarkan kepada tersayang "


bilaa dapat je message macam nih,apaa lagi terus aku forward dekat yang tersayang semua lah kan. haha THEN adik aku boleh reply macam nih ;


" Lah yeke ? Sorry baru lepas minum tadi ! "
apaa lagi dengan kerisauan dan rasaa tanggungjawab aku sebagai seorang akak yang menyayangi adiknyaa. Terus aku search internet kesasihan bendaa itu kan. Pastu aku found this ;


 HIV does not live long outside the body. Even if small amounts of HIV-infected blood or semen was consumed, exposure to the air, heat from cooking, and stomach acid would destroy the virus. Therefore, there is no risk of contracting HIV from eating food


# Tapi sama ada betul ke tak benda ini,aku pun tak taw. Just sharing :)


BYEE 



♥ THANKS FOR READING ♥