Friday, August 19, 2011

kuih rayaaaa saya


Assalamualaikum , hello hi semuaa orang !

well semangat aku nak berayaa semakin berkobar-kobar laa. Tapi aku stress bilaa pikir rayaa pastu cuti semester dah nak habis. * itu pung nak stress ke? eh sukahatilaa. haha. eh okay laa sebenarnyaa aku nak ceritaa pasal kuih rayaa kegemaran aku. hmm ada orang panggil biskut raya. btw,aku pung terpikir adaa beza ke kuih raya dengan biskut raya? klaw adaa pleasee sharee information tuh dengan aku boleh? haha. 

tadaaaaaa ! 


biskut cornflakes maduu. Yup aku tahu memang ramai sukaa yang ini. sebab dea sedap plus manis * memey laa madu kan ? haha. well dulu masa aku kecil-kecil cili padi. ouh yess mama sukaa buat biskut nih. sebab dea mudah jee. sangat lah mudah. tapi aku tolong setengah jee sebab dea macam leceh jugak nak kena masuk apa tuh cup eh? haha.

nextt _____________


yup sarang semut ! yeah nampak tak yang kuning tuh macam sarang pastu yang hitam-hitam coklat tuh macam semut laaa. sebab itu nama dea cenggitu. haha. sukahatiaku jeee kan? okay biskut nih boleh laa dikatakan suka jugak. Tapi aku klaw makan biskut nih mesty nak tumpah-tumpah kat baju yang sarang deaa tuh. and aku pun tak taw kenapaaa. maybee aku yang gelojoh. haha

yang ini jugakkkk ___________________


ouh kuih yang boleh dikatakan wajib kot. sebab mana-mana aku pergi berayaa rumah orang. haihh~ mesti adaa kuih raya yang ini. kuih Tart. tapi sekarang dah bertambah moden plus unik kot. kalau dulu-dulu. ada kuih Tart Nenas jee. Tapi sekarang dah ada Tart Blueberry lah apa laaa. macam-macam laa kan. hehe

ouh kuih luar negara yang ini __________________


yup ini memang biskut luar negaraa. haha. sebab namaa dea Almond London. whoaaa. namaa nak curlasss jee kan? haha. tapi biskut nih okay laaa. tapi aku tak makan banyak sangat sebab dea coklat. aku kalau makan coklat banyak sangat nanti pening. haha * aku memang lain macam laa orangnyaa

last but not least _______________________


eh nama biskut nih panjang kot bunyi lebih kurang macam biskut Luscious. haha. aku pung tak konfem sebab aku sukaa makan jee. biskut nih sedap jugak sebab deaa ada mixed oat kot. macam iklan oat * oat baik untuk jantung. haha tiba-tiba plak eh.


so setakat nih itu jee lah yang aku nak sharee
biskut raya yang aku sukaa
sebenarnyaa banyak lagi
tapi tak taw sangat namaa dea
taw makan jee =.=
lepas tuh tahun nih kuih rayaa
semua beli jee kot
sebab mama dan aku rajin sangat nak membuatnyaaa
haha

pluss aku sebenarnyaa kalau pergi beraya rumah orang
lagi addicted nak makan kerepek
kuih kadang-kadang aku muak _______='

# jum laa dengar lagu raya nih


till meet again :)

♥ THANKS FOR READING ♥