Thursday, August 11, 2011

adakah kita masih mengingati dea?


Assalamualaikum , hello hi people :)

okay even aku penat baru balik daripada pergi futsal tadi. Tapi aku still semangat nak menulis something untuk hari nih. =.= well tengok tajuk macam best plus geli-geli sikit kan. haha. just start it :) 

okay untuk melupakan seseorang yang pernah berada dalam kita memang lah sangat susah IF kita terlalu sayang sangat somebody itu kan. plus disebabkan itu lah ada diantara kita still tak dapat nak melupakan ex kapel dea even dah jumpa kekasih baru. 

so here I just share something tanda-tanda yang menandakan bahawa kita masih mengingati dea  ''- ______________________________________ -''



1)kita selalu membandingkan kapel kita yang baru nih dengan bekas kekasih yang lama tuh. Ini macam kita sengaja nak ingatkan kapel baru kita bahawa kita still ingat macam mana ex kita melayan kita or whatever.

2)kita tergesa-gesa ingin mengadakan hubungan dengan kekasih yang baru. Ini semua sebenarnya kita cuba untuk menutup perasaan berbelah bahagi yang sedih lagi apa semua. Oleh itu kita membuat komitmen yang baru.

3)Perasaan kita terhadap kekasih baru sering berubah-ubah. Contohnya,semalam kita layan dea mesraa sangat tapi hari nih rasa macam nak jauhkan diri daripada dea. Sebenarnya,kita masih keliru akan apa yang kita nak dan yang berlaku.

4)Kita macam pura-pura happy dengan dea. Padahal dalam hati menahan sedih yang teramat sangat. So,kita berlakon macam takda apa yang berlaku.

5)Kita still simpan gambar dea. Tak kira lah even satu keping pun. Kita simpan gambar dea bermaksud kita still mengingati kenangan bersama dea.


then i found this ;

Saya menunggunya lama tetapi dia tidak muncul akhirnya sekeping kad tiba meminta saya lupakan dia. Apabila suami meminang, saya berkahwin tetapi sebelum itu memberitahunya mengenai bekas kekasih dan katanya, insya-Allah selepas kahwin saya akan lupakan kekasih lama.Suami saya baik dan penyayang tetapi bukan cinta pertama. Sejak kepulangan bekas kekasih ke daerah kami, saya selalu menangis. Kami berpisah 20 tahun lalu kerana cemburu.Dua minggu lalu saya terserempak dengan bekas kekasih di pekan tetapi dia menutup muka dengan surat khabar. Saya sedih sangat dan masih rindukannya. Saya buntu.



aku cuma terpikir kalau ini berlaku dengan aku
apa akan aku buat ?
okay bagi aku pikir dulu
then aku continue next entry okay ? =.=




adiossss :)



♥ THANKS FOR READING ♥