Thursday, July 14, 2011

hostel or rumah sewa ?

Assalamualaikum , hello people :)

eh bulan sembilan dah nak dekat jugak

argh dah nak balek melaka laaa

sedih boleh ?

ini lagi satu masalah sekarang

pening pulak pikir nak duduk rumah sewa ke hostel kan ?

which one better ek ?

♥  kalau aku duduk hostel  

1) duit akan menjadi lebih jimat sebab aku tak payah bayar montly installment rumah sewa plus segala bagai jenis bil yang macam haram tuh . Plus dapat wi-fi freee kan ? Jadi duit itu boleh di buat pelaburan ke tempat lain macam nak beli baju ke kasut ke seluar ke apaaaa laaa . makan makan makan :)

2) keselamatan aku lebih selamat sebab dekat hostel ada security . Memang lah dekat rumah sewa pun ada security tapi kalau duduk hostel aku lebih yakin . HAH? apa beza kan? eh yang penting aku rasa selamat sebab hostel tuh sebelah kampus . aku tak perlu jalan kaki jauh bagai kena lintas jalan plus kereta yang selalu bawa laju-laju tuh .

3) next semester memang jadual macam taik sebab banyak kelas malam plus kelas aku semua start petang . eh aku lebih rela kelas start pagi sampai petang je . jangan ganggu malam aku boleh ? sebab malam-malam otak aku jadi lain macam sikit nak terima ilmu nih . argh what demn kan ? okay kalau duduk hostel aku tak payah risau balik lambat sebab hostel dekat je .

4) masjid dekat je dalam hostel .bukan lah apa nak cakap . dekat rumah sewa masjid jauh sikit . kalau duduk hostel kan hari-hari boleh berjemaah dekat

tapi tapi tapi hostel mesti cukup mesin basuh
aku dah penat nak berebut mesin basuh dengan tempat sidai tuh !

♥  kalau duduk rumah sewa

1) aku tak payah nak kena terikat dengan undang-undang hostel yang macam macam tuh . ye laa macam biasa lah duduk rumah sewa aku lebih bebas nak buat apa . nak balik lambat ke tak nak balik ke apa ke , takda sapa marah kan . paling tak pun kena sound ngan budak-budak nih jee .

2) malam-malam boleh pergi karaoke dekat river cruise tuh . ye laaa dalam hostel takda tempat karaoke . paling tidak pun aku menyanyi dalam bilik air je laaa . melalak macam insane people .

3) boleh main masak-masak . Dekat rumah sewa lah tempat aku mencurah kan segala bakat memasak plus mencuba resepi baru apa semua . Kalau dah dekat hostel celah mana pulak aku nak pergi bawak kuali periuk belanga bagai . Memang tak dapat lah kan .

4) dekat rumah sewa boleh bawak tb . memang betul-betul rasa tengok tb laaa . kalau dekat hostel memang tengok youtube je laaa . tak pun tengok mana-mana movie download kan . plus aku memang akan rindu river cruise . tak dapat nak naik bot free lagi malam-malam .

tapi tapi tapi uncle rumah tuh tolong lah perbaiki sikit rumah tuh
cepat sikit lah amik tindakan eh bagero !

ARGH PENING KAN ?

wahai housemate ku sekalian

yang mana kah lebih menjadi pilihan anda ?

sebab aku pun konfius ar !

eh kaw stop showoff boleh ?
jangan jakun sangat dengan benda yang tak seberapa
a'ah engkau ! 

♥ THANKS FOR READING ♥